Friday, 4 December 2015

144893236166023


144893262112962





Assalamualaikum.....tayang gambar promosi dulu...

WELCOME DISEMBER....kejap jek rasanya dah end 2015 kan...Sungguh cepat masa berlalu.

Seperti biasa, SHAKLEE menawarkan pelbagai promosi untuk pengguna dan pengedar setianya. Sangat menarik PROMOSI SHAKLEE DISEMBER 2015 NIE....produk yang memang menjadi kesukaan ramai.

PROMOSI SHAKLEE DISEMBER 2015

wassp : 010-7183469 #FB : fiza daud #COD : Segamat

Untuk entry ringkas pada hari ini, saya nyatakan kelebihan dua vitamin ini.

14 fungsi Lecithin

1.Melindungi hati daripada enapan lemak
2.Memecahkan / mengemulsi lemak dan kolesterol
3.Melangsingkan dan menghalang obesiti
4.Mencantikkan otot dan kulit
5.Menggelakkan kulit bersisik
6.Membaiki alergi (gout, eczema)
7.Menghalang pembentukan batu karang
8.Meningkatkan daya ingatan
9.Mengurangkan stress
10.Menghalang tekanan darah tinggi
11.Meringankan sembelit
12.Mengurangkan sakit kepala ketika haid / menapous
13.Melegakan bengkak susu
14.Membaiki prostat


7 kelebihan Vita-Lea For Children


  1. Memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  2. Memelihara kelembapan kulit
  3. Menyokong baikpulih tisu daripada kecederaan otot
  4. Menguatkan otot dan tulang
  5. Membantu hati dalam proses detoksifikasi 
  6. Memelihara kelenturan sendi
  7. Mengurangkan keradangan (inflamasi)
  8. Memberi tenaga
  9. Membantu pola tidur
  10. Memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protein pada saraf
  11. Mengurangkan kedutan dan garis halus
  12. Mengecilkan liang roma
  13. Mencerah dan menjadi kulit bersih tanpa jeragat dan pigmentasi
  14. Meningkatkan fungsi organ dalaman
  15. Memelihara rambut dan kuku
  16. Menegangkan payudara dan punggung
  17. Memelihara kornea mata
  18. Menghilangkan lingkaran gelap bawah mata
144893274876011


Bagaimana anda boleh jimat dengan promosi Disember? Sangat-sangat menjimatkan betul tak??

Anda boleh membeli 6 Lecithin/ Collagen Powder dan mendapat 1 secara percuma (boleh kongsi dengan rakan mahupun simpan stok sendiri)
Beli 2 Lecithin/ Collagen Powder ini dan dapat 5% diskaun

BERMINAT?

Hubungi saya untuk mendapatkan harga promosi anda!
Shaklee Independent Distributor:

FAIZAH DAUD
WhatsApp/sms: 010-7183469
COD: SEGAMAT
faizahdaud78@gmail.com
fb : fiza daud

Tuesday, 17 November 2015

Supplemen Kurangkan Stres - Vitamin B Complex Shaklee

Supplemen boleh kurangkan stres sebab dengan peningkatan kualiti nutrisi pemakanan secara tidak langsung menaikkan tahap kecergasan, kestabilan emosi dan kualiti tidur.  B Complex Shaklee juga mengurangkan stres dan risiko penyakit-penyakit kronik.
Bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stres
B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu Vitamin B1,  Vitamin B2,  Vitamin B3,  Vitamin B5,  Vitamin B6,  Vitamin B12; asid folik dan 100% Biotin.
§      Vitamin B1~ mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan,  menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma

§        Vitamin B2~ mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.

§        Vitamin B3~ mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi. 

§        Vitamin B5~
mengurangkan stress fizikal dan mental,  membantu mengurangkan penuaan pramatang

§        Vitamin B6~ penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi,  mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya

§        Vitamin B12~ meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual

§        Biotin~ membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit

§        Asid Folik~ kesihatan fetus, kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stres, ulser mulut dan sebagainya 


Keistimewaan Vitamin B Complex Shaklee
B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1,  B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin.


Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.

Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B Complex Shaklee. 

Vitamin B adalah vitamin larut-air; oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.

Tetapi, harus diingat bahawa pengambilan berlebihan pun tidak bagus sebab ia akan memberi bebanan lebih kepada buah pinggang kita. Itu sebabnya Shaklee memastikan produk-produk mereka adalah seimbang dengan melakukan 83,000 ujian kualiti (QC test) setahun.





Apakah Manfaat Utama Vitamin B Complex Shaklee ?
1) Menukarkan makanan  kepada tenaga - B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan Tekanan - B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3) Membantu Tumbesaran - B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4) Kesihatan Rambut - B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

5) Kesihatan Mata - B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

6) Mengurangkan risiko mendapat anemia - B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

7) Meredakan Senggugut - B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8)  Mengurangkan risiko mendapat Perleche - B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis),  jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9) Detoksifikasi - Meredakan Alahan.

Apakah Kesan Utama Akibat Kekurangan Vitamin B ?

1) Keletihan.

2) Perleche - keradangan belah bibir (atau sudut-sudut mulut) berikutan kulat atau jangkitan bakteria


3) Lemah Ingatan


 4) Sakit Lidah


5) Hilang Berat Badan Secara Tidak Sihat


6) Anemia - keadaan perubatan di mana kiraan sel darah merah atau hemoglobin adalah kurang daripada biasa.  


7) Masalah Kulit (Skin Lesions)


8) Insomnia - gangguan tidur atau ketidakupayaan untuk tidur. 


9) Jantung Membesar


Kesimpulannya, B Complex Shaklee adalah cara semulajadi untuk melawan stres/tekanan dan mengurangkan risiko mendapat pelbagai masalah kesihatan.
Di harapkan dengan perkongsian di atas, mampu memberikan anda sedikit maklumat tentang keperluan dan akibat kekurangan Vitamin B. 

Sekiranya anda ingin mencuba Vitamin B Complex shaklee untuk mengatasi pelbagai masalah kesihatan anda bolehlah menghubungi saya yer :-

nama : faizah daud
shaklee id : 965893
gmail ; 010-7183469
FB : fiza daud
cod : segamat dan kawasan sekitarnya


Saturday, 14 November 2015

RAHSIA KELEBIHAN VITAMIN E SHAKLEE



Assalamualaikum.....

Salah satu vitamin kegemaran saya juga di samping ESP, Vitamin C, dan Ostematrix...Dalam entri ini, anda akan tahu kenapa Vitamin E ni special sangat dan menjadi kegemaran ramai..bukan sahaja kerana Vitamin E Shaklee adalah vitamin semulajadi, tapi khasiat Vitamin E Shaklee yang istimewa dengan tambahan Selenium dan Ekstrak Grape Seed sekali menjadikannya jauh lebih baik daripada kebanyakan vitamin E di pasaran..

Sumber Vitamin E

Bagaimana anda melengkapkan vitamin E harian anda? Jika anda dapat melengkapkan nutrisi vitamin E anda melalui makanan, itu pastinya lebih baik. Tapi adakah mencukupi dengan jumlah yang anda perlukan? Selalunya Vitamin E boleh diperolehi daripada sumber makanan kita .



Tapi rasanya tak semua yang dapat lengkapkan Vitamin E mereka setiap hari. Oleh itu sebagai alternatif untuk melengkapkan Vitamin E harian, Shaklee telah mengeluarkan Vitamin E istimewa dengan tambahan selenium dan biji anggur.

Apa kandungan Vitamin E Shaklee?

Vitamin E Shaklee telah diperbaharui dengan formulasi yang baru. Apa yang terkandung dalam Vita-E Shaklee?
Minyak kacang soya
Minyak biji gandum( yang kaya dengan Vitamin E)
8 jenis Vitamin E (d-alpha,beta,gama,delta)
Mengandungi 10 mg SELENIUM semulajadi untuk membantu penyerapan Vitamin E dengan lebih baik.
Mengandungi GRAPE SEED EXTRACT yang kaya dengan antioksidan.


Perbandingan jumlah Vitamin E bagi 1 softgel berbanding makanan sebenar

Khasiat dan Kebaikan Vitamin E Shaklee

1. Melambatkan penuaan: Antioksidan yang tinggi dalam Vitamin E mampu melambatkan proses penuaan pada mereka yang mengamalkannya
2. Membantu mengurangkan kesan regangan atau stretchmark akibat kehamilan dan kegemukan lalu.
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
7. Membantu melancarkan peredaran darah
8. Membantu memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
9. Mengurangkan parut(boleh disapu pada tempat parut)
10. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
11. Meningkatkan pengeluaran air mani
12. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
13. Menguatkan dinding kapilari
14. Mengurangkan tekanan darah
15. Membantu mengekalkan  kecergasan dan meningkatkan prestasi atlit
16. Kulit dan rambut menjadi sihat
17. Mencegah anemia
18. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
19. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau nyanyuk
20. Membantu menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
21. Membantu kesuburan(termasuk dalam set kesuburan Shaklee) dan mengelakkan keguguran
22. Merapatkan hubungan suami isteri@Vitamin Cinta
23. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
24. Sangat membantu dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.
25. Mengandungi grape seed atau biji anggur yang juga penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.

Hmm..banyak sungguh khasiat dan kebaikan Vitamin E Shaklee ni..bukan itu sahaja..menurut satu kajian tentang vitamin E, pengambilan Vitamin E sebenarnya dapat membantu mencegah sehingga 80 jenis penyakit...

Siapa perlu Vitamin E?

Saya dah amalkan Vitamin E sejak setengah tahun yang lalu..alhamdulillah, walaupun menyusu, tapi tak menjejaskan penyusuan saya..cumanya memandangkan saya makan alfalfa complex juga, saya perlu makan pada waktu berasingan kerana VITAMIN E TIDAK BOLEH DIAMBIL BERSAMA ALFALFA kerana ia boleh mengganggu fungsi alfalfa complex Shaklee. Oh, ya..vitamin E ni sesuai untuk siapa yer..
Untuk suami isteri (Boleh jadi hantaran atau hadiah perkahwinan yang istimewa)
Untuk suami: Lebih tenaga (termasuk untuk seksual), ereksi lebih lama, lebih mudah terangsang, libido yang kuat, orgasma yang lebih kerap dan bersemangat, meningkatkan pengeluaran air mani dan jumlah sperma lelaki. Sebab itu ia dicadangkan untuk kesuburan lelaki.
Untuk isteri: Lebih tenaga (termasuk untuk seksual), lebih mudah terangsang, libido lebih kuat, menstabilkan hormon 'cinta' dan kewanitaan, terutama bg ibu menyusu yang mempunyai hormon prolaktin lebih tinggi (Hormon prolaktin tinggi boleh menyebabkan keinginan seksual agak kurang)


Untuk Pesakit Alzheimer, mereka juga dicadangkan mengambil vitamin E untuk memperlahankan simptom yang dialami pesakit.
Untuk mereka yang mempunyai parut jerawat atau parut kecederaan dan mereka yang ingin mencantikkan kulit
Untuk ibu yang mengalami stretchmark selepas bersalin atau turun berat badan.
Sesuai sebagai langkah pencegahan bagi  mereka yang berisiko tinggi mengidap kanser.
Sesuai bagi ibu yang sering mengalami keguguran untuk persediaan sebelum hamil seterusnya.
Untuk para atlit yang ingin mantain tenaga mereka sewaktu bersukan.

Kenapa pilih Vitamin E-Shaklee?

Vitamin E Shaklee adalah vitamin E yang semulajadi. Ini bermakna, kandungannya juga semulajadi dan bebas bahan kimia. Kenapa penting bagi anda mendapatkan Vitamin E semulajadi? Vitamin E semulajadi adalah lebih mudah diserap berbanding Vitamin E sintetik. Kesukaran penyerapan vitamin E boleh menyebabkan toksin terkumpul dan boleh mewujudkan sel abnormal dalam tubuh kita. Terlalu banyak mengambil vitamin E juga tidak elok untuk tubuh kita.

Vitamin E sintetik adalah vitamin E buatan yang dihasilkan dengan campuran bahan kimia. Bagaimana nak pastikan vitamin E yang anda beli adalah yang semulajadi? Anda boleh semak pada bahagian kandungan vitamin seperti di bawah. Jika vitamin E yang anda beli adalah semulajadi, kod 'd'  akan digunakan, jika ianya vitamin sintetik atau buatan, ia akan menggunakan kod 'dl' pada bahan yang digunakan.

Berminat mendapatkan Vitamin E Shaklee?
Bagi anda yang berminat untuk mendapatkannya secara COD di area Setiu dan Kuala Terengganu, bolehlah menghubungi saya melalui whatsapp/sms: 0199387282

POSLAJU juga available ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: FAIZAH DAUD
✐ Blog: GAYA HIDUP SHAKLEE
✉ Email: faizahdaud78@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 010-7183469
➲ COD : SEGAMAT
POSTAGE : SEMANJUNG MSIA , SABAH & SARAWAK

Monday, 9 November 2015

PROMO VITAMIN C SHAKLEE

PROMOSI VITAMIN C SHAKLEE

Haaaaa, sesaper pengemar Vitamin C Shaklee. Jangan lepaskan peluang bulan nie yer.....rugi tak grab.

Jom cepat....terlajak laris vitamin

Vitamin C adalah vitamin larut air dan terdapat banyak pelbagai jenis sayur-sayuran dan buah-buahan segar. Ia amat penting untuk pertumbuhan gigi,tulang,tisu bawah kulit dan rawan yang sihat. 


Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan kolagen menjadi lemah dan tidak aktif, selain itu juga sukar sembuh. Kekurangan yang berterusan boleh menyebabkan seriawan (skurvi-sejenis penyakit yang ditunjukan lemah seluruh badan, anema dan adema). Dalam sesetengah kes seriawan yang teruk, sel otot kadangkala merekah dan menyebabkan jangkitan mulut. Penghidap akan mula muntah darah dan boleh mengakibatkan pendarahan otak, demam panas yang seringkali membawa maut.

Mengapakah Vitamin C perlu untuk kesihatan?

Vitamin C adalah perlu untuk:

Pembentukan gigi,tulang, tisu bawah kulit dan rawan yang sihat
Mengekalkan sistem imunisasi badan yang kuat
Mematikan radikal bebas merbahaya
Mencegah barah dan penyakit kronik yang lain
Vitamin C adalah penting untuk metabolisme yang sihat kepada banyak fungsi tubuh dan memainkan peranan lebih kompleks dalam kesihatan kita daripada apa yang pernah diperkatakan.


Mengapa perlu mengambil Vitamin C setiap hari

Tubuh kita tidak boleh menghasilkan Vitamin C, yang sebagai vitamin larut air, ia tidak boleh di simpan. Vitamin C berlebihan yang tidak digunakan, dengan mudahnya di singkir keluar dari tubuh.
Selain itu ia juga akan musnah akibat kepanasan atau terkena sinaran ultraungu sesetengah jenis bahan tambahan dalam makanan, bahan kimia pertanian dan akan teroksida jika terdedah kepada udara.

Malahan ia begitu mudah termusnah sehingga kebanyakan vitamin C hilang sebelum makanan tiba di atas meja. Berikutan itu adalah penting untuk kita mendapatkan semula bekalan Vitamin C bagi memperoleh faedah optimum daripada vitamin yang menakjubkan ini.

Perokok, mereka yang sering menghadapi tekanan dan pesakit yang sedang dalam proses penyembuhan meningkatkan pengambilan vitamin c.


Apakah pilihan Vitamin C anda? Vitamin apakah yang terbaik?

Sustained Release Vita-C adalah pilihan paling tepat yang mampu bertindak sepanjang hari bagi membekalkan semula vitamin C yang hilang daripada tubuh disebabkan oleh aktiviti harian. Sustained Release Vita-C 500mg dengan rumusan serba semula jadi ini memenuhi keperluan vitamin C tubuh, serta amat penting untuk menyihatkan tulang, gigi, gusi dan seluruh tubuh secara amnya.

Memandangkan bulan ini merupakan bulan promosi Vitamin C Shaklee, anda boleh dapatkan dengan harga yang sangat jimat iaitu:

Beli 2 botol anda akan dapat diskaun 5%.
Beli 6 botol anda akan dapat PERCUMA sebotol.
Jimat kan? 

Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee : SEGAMAT DAN KAWASAN BERDEKATAN (COD)

ID: 965893
Facebook: fiza daud
Emel: faizahdaud78@gmail.com
010-7183469 (whatsapp/wechat/sms)


Sunday, 8 November 2015

KEPENTINGAN KALSIUM KEPADA IBU MENGANDUNG

Kalsium Membantu Mengurangkan Komplikasi semasa Bersalin

ASSALAMUALAIKUM....

Bersawang jugaklahh Blogger aku nie, tapi takper bersawang daripada hilang terus kan...soo sesaper area SEGAMAT yang nak cari produk SHAKLEE boleh rojer saya.

Sedikit INFO untuk hari nie.

Wanita dan kalsium memang tak dapat dipisahkan. Lagi-lagi wanita mengandung & menyusu, atau pernah mengandung dan menyusu. Kaum wanita terdedah dengan pelbagai risiko jika kekurangan kalsium. Terdapat satu artikel yang sangat berguna tentang risiko-risiko ini. Saya petik beberapa info menarik. 

Kebaikan Kalsium serta Risiko Kekurangan Kalsium buat Ibu Mengandung

Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.
Selain itu, kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
Kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi.  Keadaan itu dikatakan berlaku selepas 20 minggu kehamilan bersama dengan masalah lain. Difahamkan juga pra-eklampsia berpotensi membawa maut bagi ibu dan bayi akibat kenaikan tekanan darah tinggi.
Pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.
Kekurangan zat itu juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kaki. Kekejangan yang berlaku itu boleh mengganggu emosi ibu selain proses bersalin itu sendiri.
Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.
Antara perkara yang paling saya takuti sewaktu mengandung ialah sakit gigi!! Bayangkan, masa mengandungkan anak ketiga, saya terpaksa menjalani 2 kali rawatan gigi (salah satunya rawatan akar!). Kalau tak sakit memang tak kuasa saya nak buat rawatan gigi tu. Tapi sebab gigi memang dah berlubang besar, dah bengkak dan sakit. Maka kugagahi jua ke klinik gigi. Risau jugak mula-mula tu sebab kononnya waktu mengandung orang kata tak elok cabut gigi, dsb. Tapi doktor gigi tu kata tak ada masalah, asalkan rawatan tersebut tak memerlukan ibu mengambil ubat yang membahayakan kandungan. Alhamdulillah.. sampai sekarang saya tiada masalah lagi. :)

Setelah bertemu dengan Shaklee, saya sangat jatuh hati dengan Ostematrix! Ia bukan sekadar pil kalsium biasa. Saya ni bukanlah jenis yang tak suka minum susu. Kat rumah sentiasa ada stok susu full cream dalam peti ais. Namun dengan Ostematrix, terasa perbezannya. Selain baik untuk penyusuan, ia juga salah satu sumber kalsium yang baik utk saya. 


Sebelum kenal dengan Ostematrix, saya sering memandang sinis pengambilan pil kalsium. Ini kerana terdapat artikel yang mengatakan kalsium dalam bentuk pil tidak diserap dengan baik oleh tubuh, seterusnya mengakibatkan penyakit batu karang. Walaubagaimanapun, kini saya dapati pendapat ini KURANG TEPAT. Kerana penyerapan kalsium yang optimum boleh berlaku jika dilengkapi dengan magnesium serta vitamin D!! Dan inilah yang terdapat dalam Ostematrix!


Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Sekiranya anda wanita dan masih memandang remeh keperluan kalsium tubuh anda, inilah masanya anda mengambil langkah bijak untuk mencegah! Hindari osteoporosis!


** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsApp: 010-7183469
emel: faizahdaud78@gmail.com
fb: fiza daud
ID Shaklee: 965893
atau direct datang ke :- Boutique Awesome Creature
Lokasi : Taman Yayasan Segamat ( untuk orang Segamat dan kawasan yang berdekatan )



Saturday, 20 December 2014

GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE PENAPIS AIR TERBAIK

 
Assalamualaikum....
 
Something new today...pada saya lahhh hehehe...nak share dengan you all...
 
So..harini just nak share story tentang produk dari Shaklee yang baru first time mendapat sorang costumer yang merangkap downline saya. Iaitu Kak Zie...TQ Kak Zie. Namanya Get Clean Water Pitcher dari Shaklee..mula diperkenalkan di Malaysia pada tahun 2011.  Mungkin ada yang tak perasan mengenai kewujudannya kan? Shaklee nie bukan aje ada Supplemen yang baik untuk kesihatan badan , malah ade juga Penapis Air yang setanding dengan penapis air keluaran pelbagai syarikat di luar sana. Mungkin dah ramai perasan tapi belum masuk kategori yang menggunakannya. So macamana rupanya ye? haa..ni dia.\
 


WATER PITCHER SHAKLEE

Menarik tak? Sekali pandang macam jug heater air biasa tu aje kan? cumanya yang ini tak perlu sambungan pada bekalan elektrik dan yang pasti ia bukan jug heater hehe tapi WATER PITCHER. Ringkas, mudah alih dan boleh MENURAS KANDUNGAN AIR sepertimana kebanyakan 'water filter' yang banyak di pasaran. Untuk SATU BLOK PENURAS boleh menuras sehingga 303LITER air atau bersamaan dengan 80 gelen air. Paling kurang hanya perlu menukar blok penuras berjaring tu sahaja apabila mencecah kapasiti yang disarankan iaitu 303 liter / 80 gelen air. Ataupun setidak-tidaknya boleh tukar blok penurasnya apabila mencecah jangkamasa penggunaan setiap 4 bulan. Kiranya mana yang capai lebih awal la.

Saya rasa ramai keluarga harini memilih untuk menggunakan pelbagai jenis penapis air yang banyak di pasaran sekarang. Dan rata-rata harganya mencecah ribuan ringgit. Ada juga yang murah sket tapi masih dalam lingkungan ratusan ringgit yang harganya menjangkau 600 lebih kan? Perlukah anda mempunyai penapis air? Itu tepuk dada tanya selera...ehhh bukan!! tanya diri sendiri bagaimanakah KUALITI AIR di kawasan anda diami. Jika anda rasa anda perlu, bolehlah dapatkan mana-mana penapis air yang anda mampu miliki dalam bajet anda. Dah lama dah saya survey untuk memiliki penapis air..cuma kebanyakannya diluar lingkungan kemampuan saya untuk memilikinya. Sekarang saya pakai yang jenama RX Water..so kiranya adalah menjadi sedikit kebiasaan di situ mendapatkan air bertapis untuk dijadikan minuman harian. Ade beza ke minum air bertapis dengan air tidak bertapis?? Emm..kalau anda belum pernah cuba kena la cuba rasa dulu yer. Saya tak mau dianggap 'bias' dalam memberi pendapat itu. 

Tak maulah amalkan yer kengkawan beli air dari penapis air yang ditepi2 kedai tu...Sebab orang kata pembelian air mesin ade risiko dari segi tahap kebersihan sebab kita tak tahu owner dia buat servis pencucian tempoh berapa lama baru nak sekali cuci. Tambah-tambah ada kata kita tak nampak kut ada tikus lipas dan seangkatan dengannya merayap dekat sumber air/penapis ke...aduuiiii..gerun! Makanya setelah ditimbangkira..maka lebih baiklah beli satu WATER PITCHER from Shaklee ni. Kenapa??Okey..sedikit fakta dari web Shaklee saya copy mengenai Water PITCHER ini:

MEMPERKENALKAN GET CLEAN® WATER
 
 

Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean® Water merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Air yang lebih bersih dan sihat ataupun bumi yang lebih bersih dah sihat?
Sudah tentu kita boleh menikmati semuanya!

Menandingi Jenama Terkemuka yang Lain!

• Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!
• Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!
• Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
• Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

Pilihan Bijak!

• Hanya beberapa sen bagi seliter air
• Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
• Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik
• Ringan dan mudah dibawa (Sangat suka ciri ini-nak gi berkelah pun saya boleh bawa Water Pitcher pasni..hehe.. i likeeeee u!)
• Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak (Ni juga salah satu sebab saya mengatakan nak dengan Water Pither nie...saya macam tak sempat jer nak masak air dan sejukkan pada suhu bilik untuk kegunaan harian tiap2 hari)

KEISTIMEWAAN SHAKLEE

SELAMAT: “Menyingkirkan kandungan plumbum” dan banyak bendasing lain
Get Clean® Water ini berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.

PILIHAN BIJAK: Menjimatkan Kos
Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: Lebih banyak air bersih pada setiap masa
Get Clean® Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.

MESRA ALAM:
Memelihara alam sekitar
Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

************************************************************
Paling penting juga saya katakan ia mampu milik! Dengan harga serendah RM460 WM/RM483 EM pun anda dah boleh miliki jag penuras air mudah alih ni tau!

So ape yang saya dapat apabila membeli Starter Kit untuk Get Clean Water Pitcher ni?
 
So untuk kit permulaan ni adalah cukup untuk setahun kegunaan. After one year?? Cuma perlu beli refillable penapis tu aje. Harga dalam lingkungan rm1xx aje untuk 3 pack filter tu. Kalau anda beli mana-mana jenis penapis air pun ade tahapnye anda perlu tukar penapis dalamannya. So macamana nak tau bila masa nak tukar? jangan risau..Jag ni ada sistemnya yang tersendiri untuk memberitahu bila saatnya anda perlu menukar filter dalamnya. Paling tidak pun setiap 4 bulan guna, dah cukup syarat dah untuk tukar filter tu. Housing kit dan jug boleh terus digunakan as long dia masih dalam keadaan baik. Proses nak tukar dan cuci pun mudah aje. Ada manual guide dalamnye yang akan bagitau step by step ape perlu dibuat. dan yang menariknya jika anda jenis suka minum air sejuk(chilled) boleh aje nak masukkan jug ni direct ke peti sejuk anda tau! Haha...bestkan??
 
Untuk permulaan setiap kali tukar atau guna filter yang baru laraskan aje ke aras SET
 
T Saya akan edit gambar laras tu yer.
 
Bilamana ia dah cecah nilai 80 oz..ia akan tunjukkan Replace dan masa nya untuk menukar filter yang baru dan reset kembali Water Pitcher anda ni. mudah aje kan??
 
 
So buat mereka yang NAK PENAPIS AIR dengan BAJET RENDAH, MUDAH dan RINGKAS untuk diguna pakai..nak CUCI MUDAH, TUKAR FILTER MUDAH..boleh la dapatkan GET CLEAN® WATER ni dari saya ye. Jangan tunggu-tunggu lagi..peruntukkan sedikit wang jika ianya dalam kemampuan anda untuk miliki penapis air ini. Tak mahal mana pun berbanding hari2 nak kena beli air mineral dalam botol tu.Berminat untuk punyai Get Clean Water ni di rumah anda?? Jangan segan-segan hubungi saya ye.. ;)

UNTUK MENDAPATKAN HARGA YANG SPECIAL TAK PERLU SUSAH2 NAK TAWAR MENAWAR SAYA ADA CARANYA.
 
JADI AHLI DENGAN HANYA MEMBAYAR RM 75 ANDA BOLEH MEMBELI WATER PITHCER NIE DENGAN HARGA RM 378 TERMASUK KOS POS
 
BANYAK BUKAN BOLEH JIMAT.
@
SMS/WASSAP : 010-7183469
SID : 965893
FB : FIZA DAUD
COD : SEGAMAT & PENGHANTARAN KESELURUH MSIA
 
BANDINGKAN HARGA NIE DENGAN KOS YG ANDA KELUARKAN UNTUK WATER FILTER BELI DI MESIN ATAU MINERAL WATER YANG PERLU DIBELI SETIAP HARI.
 
SAYANGILAH KESIHATAN ANDA DAN AHLI KELUARGA.
 



Saturday, 13 December 2014

SET KECANTIKAN SHAKLEE KULIT CANTIK BAK BIDADARI

ASSALAMUALAIKUM....

Sempena promo Vitamin E dan Vitamin C bulan nie saya nak story mory sikit masalah ramai wanita zaman serba canggih dan sibuk nie. Saya pon antara sorang yang mengalami masalah kulit yang susah nak di atasi. Makan Supplemen plak susah nak konsisten....emmmm...

Meh kat sini saya nak bantu sesama kita untuk dapatkan kulit yang cantik mulus dan glowing dengan Set Kecantikan Shaklee.

Semua tu dengan mengambil makanan kesihatan. Sambil menyihatkan badan semakin cantik.


Hari nie saya nak kongsikan cara yang betul mengamalkan set Kecantikan Shaklee supaya mendapat hasil yang optimum.

1) ENERGIZE SOY PROTEIN :

    ESP boleh diambil bersama jus buah, susu atau dibancuh shj bersama ain suam-suam kuku.TIDAK     BOLEH diambil bersama minumam berkafien. Maksimum pengambilan adalah 3 sudu besar               sehari.

    Selain di jadikan minumam ESP juga boleh dijadikan masker. Sesaper yang suka sangat dengan         masker nie...memang boleh mencubanya. Satu produk bermacam kegunaan.



2) VITAMIN E.

   Elakkan pengambilan Vitamin E dengan makanan yang berlemak dan berminyak kerana Vitamin E    akan menyerap ke dalam lemak dan sukar untk disingkirkan dari badan.

  PENGAMBILAN VITAMIN E TERBAIK ADALAH SEBELUM ANDA TIDUR MALAM. INI       ADALAH PENYERAPAN VITAMIN ADALAH LEBIH BAIK DN PEMULIHAN KULIT LEBIH   TINGGI PERATUSNYA SEWAKTU KITA TIDUR.

  Air adalah penting untuk menghasilkan kulit yang cantik dan lembab.


3) VITAMIN C :

   Minum sekurang-kurangnya 3 liter air sehari untuk penyerapan optimum Vitamin C di dalam              badan. Air juga akan membantu menyahkan Toksid dari badan.


Pengambilan air yang mencukupi akan memberikan hasil yang optimum penggunaan Set Kecantikan Shaklee.

B COMPLEX yang mengandungi asid folix dapat membantu melambatkan penuaan dan memberikan kulit bersinar.

Seeloknya Vitamin B di ambil di waktu pagi selepas sarapan pagi.

Apa yang perlu anda ingat ialah elakkan pengambilan minuman berkafien sejam sebelum dan selepas pengambilan VITAMIN.

Sama juga jika anda mengamalkan pengambilan Shaklee Collegen Powder.

Penjagaan luaran pula perlu dititik beratkan. Set Nutriwhite Shaklee dapat membantu.

TUNGGU DULU 
ANDA TENTU NAK HARGA DISKAUN BUKAN? 
SAYA ADA CARANYA

JIKA ANDA MAHUKAN DISKAUN HARGA, ADA 3 CARA.

1. MENDAFTAR SEBAGAI AHLI, BOLEH MENJANA PENDAPATAN JUGA

2. HUBUNGI SAYA SEKARANG, INSYALLAH SAYA BOLEH BANTU. TAKYH JADI AHLI PON

3. PERGI KE CAWANGAN SHAKLEE, DAN SILAKAN GUNA 
ID SAYA : 965893, NAMA : FAIZAH DAUD
@

SMS/ WASSAP : 010-7183469
COD : SEGAMAT
FB : FIZA DAUD
PENGHANTARAN KE SELURUH MSIA